3Dmax chyby
Napsal: pon 29. říj 2012 12:37:11
zdravím neví někdo jak řešit tuto chybu při exportu modelu z 3D maxu? zkoušel sem vyexportovat material TrainGlass. + texdiff. díky
Vše o RS, RW, TS a TSW
https://railsimulator.simtrains.eu/
myslis tim ze textura nesmi byt prirazena ve stejnym slotu jako sharder? pokud bude ale v jinym slotu jak texturu propojim s objektem?Josef72 píše:Zkus vylučovací metodu. Komplet jeden material a pak komplet druhý material. Viděl bych to na TrainGalss a možná chybně přiřazené textury ve slotech. Ale jen odhad.
dobre, a existuje nejaky videotutorial? rad bych se na to kouknu jak se vsechno vytvari nebo nejaky podrobny navod?, kdyz sem modeloval předtím používal sem pouze základní sharder a jine zkušenosti nemam. díkyJosef72 píše:To znamená, že u různých shaderů je různý počet slotů. Tady jsou tuším dva. Jeden pro diffuzní texturu a druhý pro alfatexturu. Jinde třeba se přiřadí normálová mapa nebo lightmap apod. Každý slot ale vyžaduje speciálně jednu texturu, nelze to prohazovat libovolně. Tím jsem myslel to správné přiřazení textury do slotu.
Taky nemůže zůstat slot prázdný, zkontroloval bych velikost textury apod. Každopádně ten shader jsem už někde použil a export byl bez problému.
Ještě nějaké info od DerekaRS :
http://the-art-of-rws.blogspot.co.uk/20 ... assfx.html
Pro hry se standartně používá velikost textur jak popisuje Roman. Nikdy ne 500x500 px např. Nakonec by ti ani zásuvný modul ve Photoshopu pro grafický formát "ACE" neumožnil takový obrázek ( texturu ) uložit.donsaliery píše:ano bylo to to tím ale ted mi to zase hlasi jine chyby, mohl by mi nekdo prosim vyfotit cely materialovy sloupek jak je to presne nastavene? (nemyslim tento návod http://the-art-of-rws.blogspot.sk/2009/ ... assfx.html ) a jeste mne zajímá jestli ta textura v photoshopu má mít nějaké speciální parametry?(velikost atd..) zatím jsem dosazoval do obou slotu jen jeden template s bilou barvou..
jo diky to jsem vedel spis mi slo o to jestli to nechce striktne třeba 256X256Josef72 píše:Pro hry se standartně používá velikost textur jak popisuje Roman. Nikdy ne 500x500 px např. Nakonec by ti ani zásuvný modul ve Photoshopu pro grafický formát "ACE" neumožnil takový obrázek ( texturu ) uložit.donsaliery píše:ano bylo to to tím ale ted mi to zase hlasi jine chyby, mohl by mi nekdo prosim vyfotit cely materialovy sloupek jak je to presne nastavene? (nemyslim tento návod http://the-art-of-rws.blogspot.sk/2009/ ... assfx.html ) a jeste mne zajímá jestli ta textura v photoshopu má mít nějaké speciální parametry?(velikost atd..) zatím jsem dosazoval do obou slotu jen jeden template s bilou barvou..
díky už vím kde sem dělal chybu... už si stím pohraju a ještě mám dotaz pokud tvořim model ktery je tvořen z vice částí třeba venkovni a vnitřní část jak je mám pojmenovat pokud to bude model lokomotivy tak ta základní část se musí jmenovat např 1_0500_engine a ta druhá část? 2_0500_engine? díkyJosef72 píše:Objekt zkušební nemám. Stáhni si tuhle texturu http://railworks.cz/sklo_1.ace , v maxu si vytvoř obyčejný box a přiřaď do obou slotů tu samou texturu. Nastavení parametrů udělej podle tohoto obrázku ( vyber si jakoukoliv variantu ) http://the-art-of-rws.blogspot.co.uk/se ... -results=6
Pak export a normálně funguje. U tohoto shaderu jsem to v minulém příspěvku otočil. Diffuzní textura musí obsahovat alfakanál, který určuje průsvitnost. Co bude v alfakanálu bílé, nebude průsvitné, so bude černé, bude zcela průsvitné. To je vše.
děkuji mockrat ted uz je mi to jasneJosef72 píše:Takhle ne.
Když použiju označení např.
1_0200_ObjektA
2_0600_ObjektA
3_1000_ObjektA
......
Tedy nejdříve první LODy a pak teprve druhé. Ale tady si nejsem na 100% jistý.
Hele v zásadě je to jednoduché jsou jenom dvě možnosti a tozdravím,
ještě bych se chtěl vrátit zpátky k tomu pojmenovávání částí modelu mám na mysli lokomotivy mé zkušenosti jsou takové když části pojmenuju
1_1000_engineA
1_1000_engineB
1_1000_engineC tak pri expoortu nebo pri nahledu v asset editoru se to zasekne ale pokud části pojemenuju
1_0900_engine
1_0800_engine
1_0700_engine tak se mi model neukáže. kromě skel používám základní sharder texdiff nevíte někdo kde by mohla být chyba?
Díky