TSW 2
TSW 2
Nějaké mé postřehy, které jsem pochytil při sledování videí s tématikou TSW2:
Kompatibilní s TSW2 budou všechny addony TSW1 vyjma NEC a příslušných loko addonů. Bude je možno tedy použít na všech trasách TSW a TSW2. U původních addonů nebude ovšem podpora nové fyziky (skluz a variabilní hmotnost).
Informační systému ve vlaku je kompletně přepracován. Již nevyužívá zobrazování textur či jejich částí ale je generován vlastní text poskládaný z "pixelů"
Pro linku Bakerloo byl dodatečně (díky odložení vydání) vyvinut informační systém pro cestující na stanicích (po našem "Pragotron"). Tento sytém načítá data z jízdního řádu. Neumí ovšem reagovat na jízdu hráče a nezobrazí tedy případné zpoždění. Bude k dispozici pouze u linky metra, ovšem dle vyjádření Matta bude implantován do všech budoucích addonů.
Taktéž je v Londýnské podzemce poprvé vyžito zrcadel. Nemají žádný dopad na fps. O kvalitě "zrcadlení ale z dostupného videa nemám valné mínění...
Vytvořené scénáře a reskiny bude možno po uložení neoficiálně sdílet mezi uživateli. Na PC určitě.
Editor scénářů je pouze lepší obdoba QD známého z TS. Jedinou výhodou oproti QD TS je, že si může hráč sám vytvořit libovolně AI provoz. Nelze zatím umístit statické soupravy do stanic. Ovšem pokud vypravíte AI vlak, který ukončí jízdu někde na vedlejší koleji ve stanici, zůstane tam až do ukončení scénáře a nikam nezmizí. Takto lze nahradit statické soupravy.
Docela, pro mě zajímavá a podstatná informace je, že byl kompletně přepracován systém načítání čtverců scény. Měl by být téměř úplně eliminován propad fps při načítání další scény před hráčem. Na to jsem opravdu zvědav.
Je slíbena plná podpora 4K. Netuším, co tím je myšleno. Možná se to vztahuje jen na konzole.
Ohledně variabilní přilnavosti a hmotnosti je zajímavé, že na dostupných screenech se mění i hmotnost osobních vlaků dle počtu cestujících. Je to ale takové rozporuplné, jelikož stále jsou cestující v soupravě i v depu .
V posledním stremu ovšem DTG porušilo svoji filozofii poslední doby nic neslibovat a zavázali se, že kompletně přepracují cestující, tedy chování a vzhled (lidé s mobily a sluchátky, oblečení dle ročního období...)
Kompatibilní s TSW2 budou všechny addony TSW1 vyjma NEC a příslušných loko addonů. Bude je možno tedy použít na všech trasách TSW a TSW2. U původních addonů nebude ovšem podpora nové fyziky (skluz a variabilní hmotnost).
Informační systému ve vlaku je kompletně přepracován. Již nevyužívá zobrazování textur či jejich částí ale je generován vlastní text poskládaný z "pixelů"
Pro linku Bakerloo byl dodatečně (díky odložení vydání) vyvinut informační systém pro cestující na stanicích (po našem "Pragotron"). Tento sytém načítá data z jízdního řádu. Neumí ovšem reagovat na jízdu hráče a nezobrazí tedy případné zpoždění. Bude k dispozici pouze u linky metra, ovšem dle vyjádření Matta bude implantován do všech budoucích addonů.
Taktéž je v Londýnské podzemce poprvé vyžito zrcadel. Nemají žádný dopad na fps. O kvalitě "zrcadlení ale z dostupného videa nemám valné mínění...
Vytvořené scénáře a reskiny bude možno po uložení neoficiálně sdílet mezi uživateli. Na PC určitě.
Editor scénářů je pouze lepší obdoba QD známého z TS. Jedinou výhodou oproti QD TS je, že si může hráč sám vytvořit libovolně AI provoz. Nelze zatím umístit statické soupravy do stanic. Ovšem pokud vypravíte AI vlak, který ukončí jízdu někde na vedlejší koleji ve stanici, zůstane tam až do ukončení scénáře a nikam nezmizí. Takto lze nahradit statické soupravy.
Docela, pro mě zajímavá a podstatná informace je, že byl kompletně přepracován systém načítání čtverců scény. Měl by být téměř úplně eliminován propad fps při načítání další scény před hráčem. Na to jsem opravdu zvědav.
Je slíbena plná podpora 4K. Netuším, co tím je myšleno. Možná se to vztahuje jen na konzole.
Ohledně variabilní přilnavosti a hmotnosti je zajímavé, že na dostupných screenech se mění i hmotnost osobních vlaků dle počtu cestujících. Je to ale takové rozporuplné, jelikož stále jsou cestující v soupravě i v depu .
V posledním stremu ovšem DTG porušilo svoji filozofii poslední doby nic neslibovat a zavázali se, že kompletně přepracují cestující, tedy chování a vzhled (lidé s mobily a sluchátky, oblečení dle ročního období...)
- Michal
- Administrátor
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TSW 2
Ještě pár drobností ohledně Bakerloo. Bude zakázána chůze v tunelech a návěstní systém nebude odpovídat reálu. Souběžně vedená vlaková trať bude jen pro okrasu. Bez provozu a bez možnosti tam provoz vytvořit. Zrcadla, co jsem pochopil z videa, budou fake. Ale hlavně že bude v budoucnu větší variabilita cestujících. Taktéž mě pobavil Sam, když Matt popisoval rozdíl mezi světem v TS (koule) a TSW (placka), a čtverce v TS přirovnával k dílkům pomeranče. Sam na závěr prohlásil, že se ztratil u toho pomeranče.
Re: TSW 2
Ještě něco .
LZB bude funkční. Ovšem pouze u vozidel vytvořených pro TSW2.
Zajímavou informací je, že každé vozidlo má kompletní nastavení přímo v sobě. Tedy žádné proměnné (jako v RW z lua či bin) se "neodesílají" do engine hry které s nimi pracuje. Vzájemně pak pomocí virtuálních snímačů načítají data z návěstního systému které vyhodnocuje vozidlo, ne engine hry.
Ohledně nízkého počtu cestujících v metru měl Matt docela pochopitelnou výmluvu. Jedná se o kompromis, aby hráč mohl procházet "davem lidí" jak na stanici, tak v soupravě. To docela beru, jelikož někdy je problém se mezi cestujícími protlačit . Pořád se pletou pod nohy, kaštani .
V metru bude nejen zakázáno chodit v tunelech, ale bude deaktivována i externí kamera. To je celkem pochopitelé, když vím, kolik prostoru je mezi skříní vozidla a stěnou tunelu
Na Bakerloo jsou zapracovány neutrální úseky, na německé trati u klasické troleje tomu tak není.
Žádné jiskření mezi třetí kolejnicí a sběračem proudu na vozidle není zapracováno. Totéž platí i pro klasiku trolej - sběrač.
Bylo řečeno, že si jsou vědomi spousty chybějících funkcí, ale vždy si musejí v seznamu udělat čáru, kterou nepřekročí, jelikož by pak nic nevydali .
U tratí je to zase vázáno na čas, který je přímo úměrný finančnímu rozpočtu.
LZB bude funkční. Ovšem pouze u vozidel vytvořených pro TSW2.
Zajímavou informací je, že každé vozidlo má kompletní nastavení přímo v sobě. Tedy žádné proměnné (jako v RW z lua či bin) se "neodesílají" do engine hry které s nimi pracuje. Vzájemně pak pomocí virtuálních snímačů načítají data z návěstního systému které vyhodnocuje vozidlo, ne engine hry.
Ohledně nízkého počtu cestujících v metru měl Matt docela pochopitelnou výmluvu. Jedná se o kompromis, aby hráč mohl procházet "davem lidí" jak na stanici, tak v soupravě. To docela beru, jelikož někdy je problém se mezi cestujícími protlačit . Pořád se pletou pod nohy, kaštani .
V metru bude nejen zakázáno chodit v tunelech, ale bude deaktivována i externí kamera. To je celkem pochopitelé, když vím, kolik prostoru je mezi skříní vozidla a stěnou tunelu
Na Bakerloo jsou zapracovány neutrální úseky, na německé trati u klasické troleje tomu tak není.
Žádné jiskření mezi třetí kolejnicí a sběračem proudu na vozidle není zapracováno. Totéž platí i pro klasiku trolej - sběrač.
Bylo řečeno, že si jsou vědomi spousty chybějících funkcí, ale vždy si musejí v seznamu udělat čáru, kterou nepřekročí, jelikož by pak nic nevydali .
U tratí je to zase vázáno na čas, který je přímo úměrný finančnímu rozpočtu.
Já taky
- Michal
- Administrátor
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TSW 2
Však já jsem na tom nebyl o moc líp. Navíc jsem to výjimečně sledoval v přímém přenosu. Matt mluvil o tom, že trať v TS má jeden počáteční bod a od toho se vše odvíjí. V TSW by ale při tomto systému docházelo k deformacím dat (projekce "čtverce" z kulového povrchu na plochu). Museli pro TSW tedy vymyslet jiný systém, kde každý čtverec má svůj vlastní počáteční bod, a dále museli vymyslet plynulý přechod mezi těmito počátečními body při jízdě. Informace jistě zajímavá, ale pro nás ve své podstatě k ničemu.
Re: TSW 2
Talent2 nemá LZB
Nový skybox vypadá parádně.
AFB funguje, zdá se, velmi přesně.
ICE má v oddíle druhé třídy špatné interiérové dveře .
Stream z editoru s ladícím programem běžícím na pozadí není zrovna to, co by mělo případné zájemce naladit a přilákat. FPS bylo šílené. Budu věřit, že hra běží tak, jako na promo videích.
Nová mapa trati s názvy stanic a kolejí ve hře nebude. DTG má několik interních verzí, ale žádná není údajně stabilní.
Přidáním původních addonů z TSW byl AI provoz na trati poměrně pestrý.
Hráč již bude vědět, kolik bodů musí získat na dosažení zlaté medaile
Nový skybox vypadá parádně.
AFB funguje, zdá se, velmi přesně.
ICE má v oddíle druhé třídy špatné interiérové dveře .
Stream z editoru s ladícím programem běžícím na pozadí není zrovna to, co by mělo případné zájemce naladit a přilákat. FPS bylo šílené. Budu věřit, že hra běží tak, jako na promo videích.
Nová mapa trati s názvy stanic a kolejí ve hře nebude. DTG má několik interních verzí, ale žádná není údajně stabilní.
Přidáním původních addonů z TSW byl AI provoz na trati poměrně pestrý.
Hráč již bude vědět, kolik bodů musí získat na dosažení zlaté medaile
- Michal
- Administrátor
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TSW 2
K tomuto ohodnocení jsem byl vždy skeptický. Pověstný hřebíček do rakve tomu dal Sam, když streamoval s tehdy novou posunovací lokomotivou na trati Peninsula Corridor. Sekal tam jednu chybu za druhou, opravdu velmi výrazně překračoval povolené rychlosti a nakonec stejně dostal zlatou medaili.
O úpravě AFB hovořili. To, co bylo v TSW, se moc nedalo použít.
Ještě jsi zapomněl napsat, že nejsou záchody a bar má zavřeno.
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: ned 03. čer 2012 12:50:54
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: TSW 2
A je k tomu uveden nějaký důvod, nebo to později přidají? Díky
Moje PC na kterém mám nainstalovaný Train Simulator 2016:
CPU: Intel Core i5-3450 (ivy bridge) 3.1GHz, Grafická karta: XFX Radeon RX 590 FatBoy 8GB VRAM, RAM: 4x4GB DDR3 1600MHz
CPU: Intel Core i5-3450 (ivy bridge) 3.1GHz, Grafická karta: XFX Radeon RX 590 FatBoy 8GB VRAM, RAM: 4x4GB DDR3 1600MHz
Re: TSW 2
Je. O jeho pravdivosti si může udělat názor každý sám, ale nic jiného se s tím dělat nedá...
Údajně je NEC vytvořen nekompatibilní technikou (modely a vlastní trať) a bylo by nutné kompletní přepravování jako u CSX. a to se jim nevyplatí. Přitom to není zdaleka nejstarší addon...
Každopádně se nepočítá s kompatibilitou s TSW2.
Osobně mě to netrápí, jelikož NEC jsem dostal jako součást základní hry a žádný addon nevlastním . A to mám obsáhlou knihovnu...
- 750225lentilka
- Příspěvky: 285
- Registrován: čtv 17. dub 2014 11:10:49
- Bydliště: Perníkov
Re: TSW 2
Ale ale? DTG se rozhodlo odkrýt karty? Zajímavý krok. Rozhodně ten seznam vypadá zajímavě. Doufám, že alespoň většina z toho klapne. Na to Švýcarsko, nebo BR101 se budu asi docela i těšit.
- Michal
- Administrátor
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TSW 2
Že chtějí odkrýt karty, o tom mluvili už od začátku, co oznámili TSW2. Asi se chtěli zbavit laviny dotazů, co bude dál. Jen se obávám, že teď pro změnu bude lavina dotazů, proč zrovna tohle a ne něco jiného.
Koukal jsem na video z londýnské podzemky. Když pominu cestující, kteří lezou po světelných tabulích zavěšených u stropu , tak mě zaujaly dvě věci. Kromě nefunkčních (nebo spíš pseudo funkčních) zrcadel, o čemž jsme se tu už bavili, jsem byl překvapen nefunkčními staničními monitory. Přitom třeba na CSX HH na točně myslím funkční monitor byl... A druhá věc je v podstatě absolutní tma v tunelu. Sranda byla, jak Sam nabádal Matta, aby rozsvítil, a ten jen suše konstatoval, že už rozsvíceno má.
Koukal jsem na video z londýnské podzemky. Když pominu cestující, kteří lezou po světelných tabulích zavěšených u stropu , tak mě zaujaly dvě věci. Kromě nefunkčních (nebo spíš pseudo funkčních) zrcadel, o čemž jsme se tu už bavili, jsem byl překvapen nefunkčními staničními monitory. Přitom třeba na CSX HH na točně myslím funkční monitor byl... A druhá věc je v podstatě absolutní tma v tunelu. Sranda byla, jak Sam nabádal Matta, aby rozsvítil, a ten jen suše konstatoval, že už rozsvíceno má.
Re: TSW 2
Jojo. Stará bolest . Ale na Bakerloo to dovedli k dokonalosti . Snad proto oznámili přepracování cestujících....
Také stará věc. Jen nechápu, když ví, že se nedá (nebo to neumí) nasimulovat reálně reflektor, proč to trochu "nepřepálí", aby bylo vidět alespoň něco. To že nelze nasimulovat při nasvícení světlem rozdíl mezi světlým a tmavým objektem tak jako v reále je jedna věc, ale viditelnost ve hře je druhá.
Osobně mě ale nejvíc děsí ty propady fps na německé trati . SPG jim i na konzoli běžela parádně, ale ta jízda ICE... A to nemluvím o podivných flecích na skříni Talentu. Vypadá to, jako by nadefinovali nějaký shader, který odráží světlo z interiéru vozidla na vnějšku skříně.... Na "slunečné" straně to bylo OK.
- Michal
- Administrátor
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TSW 2
Spíš nechtějí nebo nemůžou. Rapidně by jim pokleslo FPS. U PC by to asi takový problém nebyl, ale u konzolí nejspíš ano. Ostatně Matt prohlásil, že u objektů udělali více LODů, aby optimalizovali výkon, a pro konzole snížili dohlednost. Takže se zjevně pohybují na hranici plynulé hratelnosti.
Re: TSW 2
A textury se na konzoli zobrazují až od druhého mip-u...
Re: TSW 2
Tak tady konkrétně příjemné překvapení. To světlo v tunelu vypadá velice reálně a pěkně .Michal píše: ↑čtv 20. srp 2020 9:04:02Spíš nechtějí nebo nemůžou. Rapidně by jim pokleslo FPS. U PC by to asi takový problém nebyl, ale u konzolí nejspíš ano. Ostatně Matt prohlásil, že u objektů udělali více LODů, aby optimalizovali výkon, a pro konzole snížili dohlednost. Takže se zjevně pohybují na hranici plynulé hratelnosti.
Jinak zatím žádné poznatky. Mám za sebou jen tutoriál Bakerloo.
- Michal
- Administrátor
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TSW 2
Na tom obrázku to tak špatně nevypadá. To je pravda. A tyto staré vozy asi svítily mizerně i v reálu. Má to i dálkový reflektor nebo ne? Takhle mi to připadá, že by to odpovídalo našim pozičkám nebo tlumenému reflektoru. S dálkovým je vidět v tunelu podstatně lépe.
Re: TSW 2
Nemá to žádný reflektor. Jen dvě takový bludičky .Michal píše: ↑pát 21. srp 2020 9:13:21 Na tom obrázku to tak špatně nevypadá. To je pravda. A tyto staré vozy asi svítily mizerně i v reálu. Má to i dálkový reflektor nebo ne? Takhle mi to připadá, že by to odpovídalo našim pozičkám nebo tlumenému reflektoru. S dálkovým je vidět v tunelu podstatně lépe.
Jen tak pro srandu pokus v editoru
Asi hodinu jsem se tím seznamoval a pak to šlo jako po másle