Train Sim World
Re: Train Sim World
No neviem, prečítal som si ten článok, a nič extra som sa tam nedozvedel. Akurát že zatiaľ nepôjdu editovať už vydané trate. Možno práve to bol zmysel
Braňo
Re: Train Sim World
Je to logický a jednoznačně dobrý krok. Pokud vzniknout České tratě, tak zdrojáky budou k dispozici. "Publish" verze bude potom mnohem menší a rychlejší "ke čtení". Je to podobné jak minimalizované jQuery nebo jakákoliv jiná "jednosměrná" komprimace.
Předpokládám, že Dovetail Games povede stejnou taktiku, jako s RW/TS, takže si TSW zakoupím a fandím mu do budoucna
Předpokládám, že Dovetail Games povede stejnou taktiku, jako s RW/TS, takže si TSW zakoupím a fandím mu do budoucna
- Michal
- Administrátor
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Train Sim World
Tady se objevilo video s chystaným editorem:
https://youtu.be/NNWAV9II2sc
https://youtu.be/NNWAV9II2sc
Re: Train Sim World
No, musím říct, že nastavení ohledně kolejí je tam požehnaně. Až narazím na zmínku, že půjdou naklápět i obloukové výhybky, budu mít radost
Re: Train Sim World
Oni v RW nejdou? Já žiju v domnění, že ano.
Ale musíš potom stavět jako v reále, tedy vnější kolej (ne kolejnice) musí být výše než vnitřní . A převýšení také není takové, jako na širé trati. Proto třeba naklápěcí jednotky mají na obloukovém zhlaví rychlost povolenu pouze o 10 km/h vyšší, než klasika. Doporučuji zajet do Českého Brodu (vím, že to máš malinko z ruky ) .Tam je to zhlaví ukázkové. Výškový rozdíl mezi první a druhou kolejí na tříkolejné trati je tam snad metr...
Ale musíš potom stavět jako v reále, tedy vnější kolej (ne kolejnice) musí být výše než vnitřní . A převýšení také není takové, jako na širé trati. Proto třeba naklápěcí jednotky mají na obloukovém zhlaví rychlost povolenu pouze o 10 km/h vyšší, než klasika. Doporučuji zajet do Českého Brodu (vím, že to máš malinko z ruky ) .Tam je to zhlaví ukázkové. Výškový rozdíl mezi první a druhou kolejí na tříkolejné trati je tam snad metr...
Re: Train Sim World
V RW to nejde
Re: Train Sim World
Máš pravdu, nejde to. I když výhybku udělám z kolejí s přechodnicí, tak po označení se srovná... Abych pravdu řekl, nikdy jsem to neřešil. Já na tu reálnost moc nejsem. Raději fantazie
- Michal
- Administrátor
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Train Sim World
Tak jsem to video dokoukal a ty možnosti se zdají být opravdu obrovské. Skoro bych si tipnul, že tady to ty klopené výhybky umět bude. A snad poprvé vidím, že nepojížděné části výhybek jsou konečně orezlé.
Re: Train Sim World
Hlavně už ty výhybky vypadají celé reálněji a začínají hned u přestavníků, což mě v RW strašně sere, že je mezi nimi velká mezera.
Re: Train Sim World
Jenže, tak nějak polovičatě (srdcovka).
Sice je to jen kosmetický detail, ale když už se ta grafická stránka hry posunula zase o krok dopředu, uvítal bych, kdyby se povedlo i tuto záležitost dotáhnout do reálně vypadajícího stavu. Zvláště, když třeba v Trainz, pokud se dobře pamatuji, toto mají vyřešeno již před deseti a více lety. Líbila by se mi i možnost, nastavit třeba orezlé kolejnice ve výhybce v nepojížděném odbočném (či přímém) směru.
Re: Train Sim World
Otázkou je, jestli přestavníky nemají taky ručně popřesouvané do správné polohy. Je to sice pracnější ale i RW se dají přestavníky posunout k začátkům jazyků výměny.
Nevím jak vypadají výměnové části výhybek mimo ČR, ale u nás (na regionálních tratích) je cca dvojnásobná mezera mezi kolejnicí a odlehlým jazykem a ke konci jazyku se mezera ještě zvětšuje. Z větší dálky se tak dá spolehlivěji zjistit, zda je správně postavená jízdní cesta, než jak je to v RW či TSW.
Re: Train Sim World
Já samozřejmě každý přestavník ručně posouvám až k jazyku, ale ta mezera mezi jazyky je pak obří. Na jejich videu je vidět, že už to mají OK.
Re: Train Sim World
Jo, už asi rozumím co máš na mysli - když položíš za sebou dvě výhybky jazyky k sobě, že je v TSW menší mezera mezi konci jazyků obou výhybek než v RW. Je to tak? Taky se mi nedařilo v RW položit třícestnou výhybku a v ve videu jsem ji viděl.
Re: Train Sim World
Pre mňa bude podstatný editor pre samotné HDV Nech sa do toho môžem ponoriť...
Braňo
Re: Train Sim World
Asi nejde o třícestnou výhybku... Ta je opravdu v defaultu od prvopočátku RS. KaMat asi myslí, to, že když neposune přestavník, je daleko od počátku jazyku. Klasické třícestné výhybky snad u nás ani snad nejsou. Já narazil na jediné při pokusu o stavbu trati Čáslav - Třemošnice, ale ty opravdu v RW postavit nešly. Tak jsem to odpískal https://www.vlaky.net/upload/galeria/006729/274217.jpg
Re: Train Sim World
Trefil se jak Oskar, tak Roman. Ta výhybka jde podle mě postavit jen jedním způsobem. Všechny 3 cesty začínají v jednom bodě. Zkoušet to nebudu, ale řekl bych, že to tak bude
Re: Train Sim World
Já zkoušel sestavit výhybku typu co je na obrázku od Romana. Do jara byla například i ve strojovce ve Staré Pace.
Typ co popisuje Kamat, jsem sestavovat nezkoušel ale věřím Michalovi, že tento typ sestavit v RW jde.
Pokud by někdo stavěl dráhu z první poloviny minulého století, tak do té doby se třícestné výhybky hojně ve stanicích využívaly ke zkrácení zhlaví stanic a tím i prodloužení staničních kolejí. U nás se však, jestli jsem dobře informován, mnohem častěji používal typ z obrázku, oproti typu, kde oba odbočné směry začínají v jednom bodu.
Typ co popisuje Kamat, jsem sestavovat nezkoušel ale věřím Michalovi, že tento typ sestavit v RW jde.
Pokud by někdo stavěl dráhu z první poloviny minulého století, tak do té doby se třícestné výhybky hojně ve stanicích využívaly ke zkrácení zhlaví stanic a tím i prodloužení staničních kolejí. U nás se však, jestli jsem dobře informován, mnohem častěji používal typ z obrázku, oproti typu, kde oba odbočné směry začínají v jednom bodu.
Re: Train Sim World
Tak jsem video taky shlédl celé a editor se jeví dost komplexní. Těch informací tam je mraky. Líbí se mi, že po najetí myši na kolej se zobrazí kompletní informace včetně nějakého ID. To by ve spojení s vyhledávačem mohlo pomoci při opravách chyb, jako jsou ty ribony v RW
A možnosti tvorby scénáře se zdají také obrovské. Snad tam konečně půjde u AI zadat pevný jízdní řád bez toho stupidního přepočítávání hrou.
Jestli jsem to dobře pochopil, budou ihned k dispozici veškeré dostupné funkce. I kompletně nový návěstní systém bude možno vytvořit... Ne tak, jak nám do dávkovali v TS...
A RAM mu to žere pěkně. Přes 13 GB hravě , Doporučená RAM pro editor 32 GB
Ale raději tlumím nadšení abych pak nebyl zase zklamán.
A možnosti tvorby scénáře se zdají také obrovské. Snad tam konečně půjde u AI zadat pevný jízdní řád bez toho stupidního přepočítávání hrou.
Jestli jsem to dobře pochopil, budou ihned k dispozici veškeré dostupné funkce. I kompletně nový návěstní systém bude možno vytvořit... Ne tak, jak nám do dávkovali v TS...
A RAM mu to žere pěkně. Přes 13 GB hravě , Doporučená RAM pro editor 32 GB
Ale raději tlumím nadšení abych pak nebyl zase zklamán.
- Michal
- Administrátor
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Train Sim World
Romane, já tvé nadšení zchladím hned u té návěstní soustavy. Pokud jsem Mattovi rozuměl dobře, tak říkal, že nefunguje úplně správně. Asi to souvisí s tím, jak ten jejich dispečer zachází s obsazenými bloky. To ani pro naši návěstní soustavu není dobré, protože ti povolí další "kolizní" cestu hned, jakmile uvolníš rozhodující výhybku.