Zdravím, vedel by mi niekto povedať, či tento shader funguje korektne? Má ho niekto odskúšaný? Pretože podľa mojej mienky nepracuje tak ako by mal a úplne ignouje alfa kanál, ktorý by mal určovať mieru specular odleskov. Skúšal som ho totiž pokusne na objektoch a objekt sa stále rovnako leskne aj tam, kde by podľa alfa kanálu nemal žiadny odlesk byť...
Má niekto s týmto shaderom praktické skúsenosti??
TrainBumpSpecMask.fx
-
- Příspěvky: 148
- Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
- Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)
Re: TrainBumpSpecMask.fx
Jj, používám ho na karoserii vozů a funguje korektně. Tento shader má 3 sloty pro textury. 1 slot máš pro hlavní texturu s alfou pro odlesky, druhý slot je pro normal texturu bez alfakanálu a třetí slot pro dummy texturu, taktéž bez alfakanálu. Alfa je pouze v 1. textuře a reguluje sílu odlesků. Normal texturu je doporučeno mít nekomprimovanou. Dále si pak na všech třech texturách nastav UV channel na 1. Dolejc je pak 6 políček, bude tě zajímat 1. řádek, to znamená 3 políčka vodorovně. Reguluje to dodatečně sílu specular efektu. Do 1. políčka napiš 32 (nebo 64), do.druhého 0,75 a do třetího 0.3. A teď nevím, volba Specular Power, já mám asi nějakou novou verzi shaderů, protože nemám v nabídce KUJU material, ale RW material. U těch starších verzí se specular power nastavoval v rozmezí 0 - 10, já to mám 0,0 - 1,0. Nastav tam buď 5, nebo 0,5, podle toho, jakou verzi shaderu máš. Ulož, vyexportuj a pak to otestuj, mělo by ti to jít
Jirka/VonShark
Re: TrainBumpSpecMask.fx
No, skús si ešte raz prečítať, na ktorý shader sa pýtam...
Ty píšeš o TrainBumpSpecEnvMask, a ja sa pýtam na TrainBumpSpecMask. Čiže na shader bez enviromentálnych odleskov...
Možnože ale kýžený efekt, ktorý chcem dosiahnuť by šiel spraviť aj so shaderom, ktorý popisuješ ty, akurát s tým, že by som alfa kanál difúznej textúry nechal kompletne čierny. Len nie som si celkom istý, či to náhodou neovplyvní aj specular odlesky, aby som potom z toho nemal kompletne matný povrch - síce by som nemal env odrazy, ale ani spec odlesky...
Ty píšeš o TrainBumpSpecEnvMask, a ja sa pýtam na TrainBumpSpecMask. Čiže na shader bez enviromentálnych odleskov...
Možnože ale kýžený efekt, ktorý chcem dosiahnuť by šiel spraviť aj so shaderom, ktorý popisuješ ty, akurát s tým, že by som alfa kanál difúznej textúry nechal kompletne čierny. Len nie som si celkom istý, či to náhodou neovplyvní aj specular odlesky, aby som potom z toho nemal kompletne matný povrch - síce by som nemal env odrazy, ale ani spec odlesky...
Braňo
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: TrainBumpSpecMask.fx
Bohužel jsem vyšel ze cviku, ale neptáš se na podobný shader ? Tady se ale nepoužívá alfakanál pro lepší kontrolu odlesků, takže patrně ne.
http://the-art-of-rws.blogspot.co.uk/20 ... rials.html
EDIT: Jinak na stejný problém jako ty narazil i někdo z anglického fora.
http://forums.uktrainsim.com/viewtopic. ... 5&t=120166
http://the-art-of-rws.blogspot.co.uk/20 ... rials.html
EDIT: Jinak na stejný problém jako ty narazil i někdo z anglického fora.
http://forums.uktrainsim.com/viewtopic. ... 5&t=120166
Re: TrainBumpSpecMask.fx
No lenže tie príspevky na ukts fóre sú 2-3 roky staré, človek by čakal, že sa niečo zmení...
Braňo
Re: TrainBumpSpecMask.fx
V pohode, veď sa nič nestalo... bohužiaľ, keď oficiálne materiály sú skúpe na slovo, tak si ľudia musia pomôcť sami...
Braňo
Re: TrainBumpSpecMask.fx
Funguje bez problemov. Jedine, co ma napada Z-Buffer by malo byt TEST ONLY a Transparency NONE. Dokaz ze funguje viz posledne B(d)mpeery, je tam na podvozkoch, alebo beta CDC 363 035.
Re: TrainBumpSpecMask.fx
Vďaka, zrejme som mal zle nastavený ten Z-buffer. Mal som tam asi normal.
Braňo