Stránka 5 z 35

Re: Dílna Roman

Napsal: stř 18. led 2012 14:14:35
od Josef72
Z mé strany bohužel, tunely se bojím čelně fotit :). Nedá se to ukuchtit z "kamenné" textury někde na internetu ? Jedinej nafocenej tunel mám z Děčína a ten je dost atypický.

Re: Dílna Roman

Napsal: stř 18. led 2012 17:17:02
od Roman
Josef72 píše:Z mé strany bohužel, tunely se bojím čelně fotit :). Nedá se to ukuchtit z "kamenné" textury někde na internetu ? Jedinej nafocenej tunel mám z Děčína a ten je dost atypický.
To jsem zkoušel. Ale vypadá to strašně nepřirozeně...
Ještě je pak varianta vymodelovat tunel s 3D kameny a renederovat texturu. Ale to jsem nikdy nedělal.

Re: Dílna Roman

Napsal: stř 18. led 2012 17:37:00
od Josef72
Pokud dokážeš vymodelovat samotný kámen, tak to není nic těžkého. Tahat ručně vertexi by asi bylo dost náročný. Existují i scripty na tvarování kamenů, nebo by se teoreticky dalo využít vytlačení podle bitmapy v odstínech šedi, je na to modifikátor.

Re: Dílna Roman

Napsal: stř 18. led 2012 18:23:24
od Roman
Josef72 píše:...... nebo by se teoreticky dalo využít vytlačení podle bitmapy v odstínech šedi, je na to modifikátor.
A jaký to je ..... :roll:

Re: Dílna Roman

Napsal: stř 18. led 2012 18:35:43
od Josef72
Modifikator Displace.

Hodnota vytlačení se se zadává v poli "Strenght", parametr "Decay" ovlivňuje slábnutí efektu s rostoucí vzdálenosti od gizma. V části "Map" si určíš, zda chceš typ mapování kulové, rovinné, válcové ... Hodnota "Blur" pomáhá rozmazat ostré hrany a parametr Luminance Center určuje, která úroveň šedi je považována za výchozí - nulové vytlačení. Bílá místa vytlačují směrem nahoru, černá naopak.

Re: Dílna Roman

Napsal: stř 18. led 2012 19:46:53
od Roman
Dík. Až bude čas budu experimentovat....

Re: Dílna Roman

Napsal: stř 04. dub 2012 0:20:27
od Roman
Jelkož už mě lezlo na mozek ladění lokomotiv a potřeboval jsem se odreagovat, vstoupil jsem na pole neorané a to nastavení počasí.... Jestli má něco Kuju vymakené, tak je to počasí.
Stáhněte a posuďte sami ;) http://www.edisk.cz/stahni/42426/Roman7 ... .41MB.html
Stačil mi jeden večer na pochopení zákonitostí a druhý večer na test a výsledek je , myslím dost dobrý. A to včetně zvuků.
Na test stačí změnit počasí v aktivitě trvající cca 50 minut. V editoru povolte Roman72\Pocasi.
Šlo mi hlavně o zjištění možností nastavení..... Pište , kritizujte.... Opravdu není problém nadefinovat počasí pro konkrétní aktivitu během deseti minut :idea: :idea: :idea:

Re: Dílna Roman

Napsal: stř 04. dub 2012 15:41:05
od ilidianos
Pekne, libi se mi ta zmena pocasi, napred zacne prset a bourka se potom priblizuje i zvuky jsou pekne. Jen to bohuzel moc nefungje s Lighting Effects Enhancement Pack od Amstrong powerhous kdy mi to pri nocni obloze vytvori toto:
Obrázek
Kdy normalne to vypada takto:
Obrázek
Takze se tve pocasi bude nejspise dat pouzit pouze ve dne coz je skoda :( jedine k tomu udelat vlastni lighting pack nebo zkusit prijit na ta co to zbusoubuje, ale kazdopadne to neni jen u tveho pocasi dela mi to i u nekterych defaultnich pocasi. No a dale bych skusil si pohrat s osvetlenim oblohy bleskama pokud to nejak jde neco jako je videt na tomhle videu: http://www.youtube.com/watch?v=9DmMx_GL ... r_embedded#! cca 0:59-1:01 minuta. Ale to je jenom takova pripominka :) Jinak urcite hezke :)

Re: Dílna Roman

Napsal: stř 04. dub 2012 16:52:59
od Josef72
To mozna bude zalezet na nastaveni priorit. Nevim jak se jmenuje ten blueprint, ale nastavuje se v nem nasviceni ve hre od barvy oblohy, dopadajiciho svetla, svetla co se odrazi od zeme, vcetne nastaveni svetel v noci. Pak je jeste blueprint pro nastaveni pocasi a zmen pocasi behem dne.

A nekde se nastavuje, kdy se bude hra ridit kterym blueprintem. Uz je to dlouho, co jsem se v tom hrabal a mozna to s veci nesouvisi.

Re: Dílna Roman

Napsal: stř 04. dub 2012 16:58:48
od ilidianos
Asi myslis Time of Day blueprint ne? Tam si nejsem jistej jestli to je ale kazdopadne je mozne ze se da nekde nastavit to aby se asi hra ridila svetlem urcenym pro denni dobu a ne pro to pocasi. Jen zjistit kde :D

Re: Dílna Roman

Napsal: stř 04. dub 2012 17:14:49
od Roman
Osvětlení scény a počasí je nastaveno odlišně. Ale problém, který popisuješ je způsoben barvou mlhy, která je použita ke korekci viditelnosti. Použito je nastavení barvy v blueprintu počasí a ne to definové v Time of Day. Zkusím změnit nastavení tak, aby efekty počasí používaly mlhu definovanou v Time of Day.... Ale žádná mlha není ani v noci černá :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A jsem rád za upozornění, jelikož v noci jsem toto počasí netestoval ;) .

Re: Dílna Roman

Napsal: stř 04. dub 2012 17:20:53
od ilidianos
Presne timto me ted napadlo ze to muze byt protoze sem to jeste trochu zkousel a ten samy efekt mi to udela pri mlhavem pocasi defaultnim takze jsem si myslel ze to bude tim ze jsi nastavil to ze se bude pouzivat mlha pocasi a ne ta definovana v time of day. Jinak mas pravdu ze zadna mlha neni cerna ale alespon bych zkusil jeste to pocasi rozlisit na denni a nocni kdy nocni by ta mlha byla vice tmava nez ta denni. Protoze uznej ze je to az prilis svetla na noc :D Jinak nenapada te jak vytvorit to osvetleni temy blesky ?

Re: Dílna Roman

Napsal: stř 04. dub 2012 18:14:14
od Roman
Tak jediným řešením asi bude v noci mlhu eliminovat...
Blesky nevím. Tedy nevím jak je svázat s počasím. Jako světlo by to nadefinovat šlo... Ve videu je možná nastaveno velmi rychlé střídání počasí bez přechodu. Tím se může docílit efektu blesku.

Re: Dílna Roman

Napsal: stř 04. dub 2012 19:14:07
od ilidianos
To je mozne ale nevim, to by musely byt nastaveny cca 3-4 typy pocasi s ruznym odstinem modre a muselo by se to vystridat behem priblizne 1s to je docela rychle, da se to vubec nastavit ? Jinak jsem se chtel zeptat jak by mela vypada textura pro destove kapky pro pocasi ?

Re: Dílna Roman

Napsal: stř 04. dub 2012 21:41:57
od Roman
Blesky fungují tak jak jsem popsal , sřídání počasí. Až poladím zvuk dám na test . Nevýhodou je , že pak už se můžou vystřídat pouze dva typy počasí ( např jasno a bouřka ) .A to z důvodu , že je možno použít jen čtyři typy počasí pro jeden soubor a désť a blesk bez přechodu zaberou dvě. Další je déšť s plynulým přechodem a jedno je volné ( např. jasno).
Textura kapky vypadá jako kapka a vločky jako vločka :lol: :lol: :lol: . Tvar definuje alfa....
Nevíte někdo náhodou jaký poloměr má mít kopule pro mapování oblohy ( Sky dome mesh ). Něco jsem našel , ale jen o použití shaderů . O vlastním modelu a mapování textury nic.....

Re: Dílna Roman

Napsal: stř 04. dub 2012 21:53:46
od ilidianos
Roman píše: Textura kapky vypadá jako kapka a vločky jako vločka :lol: :lol: :lol: . Tvar definuje alfa....
No to je hezky ale co si mam predstavit pod pojmem kapka ? :lol: Jako ze staci nakreslit trebaa sedou caru a to bude vypadat jako kapka ci jak ? :D Asi mam malou predstavivost ale nejak si to nedokazu predstavit :(

Re: Dílna Roman

Napsal: stř 04. dub 2012 23:14:36
od Roman
To je asi vše co dokážu nastavit...
http://www.youtube.com/watch?v=hDcuh-cp ... e=youtu.be
Lepší bouřka asi nebude :cry:

Re: Dílna Roman

Napsal: stř 04. dub 2012 23:28:34
od ilidianos
To vypada velmi dobre, mozna bych trochu ztmavil tu modrou nebo ubrat lechce zelenou aby to nemelo takovej tyrkysovej nadech ale vice modrej u toho osvetleni od blesku a jeste mozna snizit intensitu zablesku jestli to jde ?

Re: Dílna Roman

Napsal: čtv 05. dub 2012 0:16:51
od Roman
To je jen test. Barvy není problém poladit.... Spíš mě vadí, že blueprint zvuku počasí nepodporuje jednorázové přehrání ale pouze smyčku. Nejde tak na záblesk navázat zvuk hromu.

Re: Dílna Roman

Napsal: čtv 05. dub 2012 9:45:28
od ilidianos
Tak to myslim ze uz je asi jedno, bude to tak ze proste bourka je dal od hrace tzn ze je blesk a po chvili hrom vic se stim asi udelat neda :O