Josef72 - dílna
Re: Josef72 - dílna
Pěkný, pěkný. Koukám , že v domečkách ti hned tak někdo konkurovat nebude....
Re: Josef72 - dílna
bylo by mozne pridelat i mostky pro 4 kolejnou trat ?Josef72 píše:Jedno nesourodé závěrečné foto. Podobně jako Roman jsem si přidělal dost práce a mapování mostků mi zabralo mnohem více času, než jsem plánoval. Je to pět variant, vždy pro 1 a 2 kolejnou trať. Zítra ještě srovnám barvy u textury trávy a udělám textury pro šedé štěrkové podloží.
Každá verze mostku používá jednu texturu 1024x1024 px. Aby nebylo nutné dělat extra texturu pro násep, který bude spojovat mostek s loft náspem, jsem musel tyto náspy "rozsekat" na polygony. Díky tomu jsou při bližším pohledu vidět švy jednotlivých polygonů, protože na sebe tím pádem textura trávy a štěrku nenavzuje. Rozhodl jsem se pro tento kompromis, jelikož je to při jízdě nepostřehnutelné a ani při vnějším pohledu kamery při jízdě tyto nedostatky nejsou vidět. Prostě jsem nechtěl na objekt, který je zapuštěný do země mrhat dvě velké textury. Ale neděste se, nevypadá to nijak hrozně, jen záměrná kosmetická vada.
Ještě zbývá dotáhnout Romanovo náspy a snad do týdne by to mohlo jít ven. Mostky lze samozřejmě použít i v kombinaci s jinými náspy než Romanovo.
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
KaMat nějak jsem na tebe zapomněl. Není čas, můžu zaslat model a upravíš si to sám.
V létě jsem začal pracovat na projektu jisté zatím nejmenované tratě z minulosti. Aktuálně dávám dohromady objekty, které použiji. V tuto chvíli jsou to sklady, vodárny apod. Rád bych dal dohromady textury pro zachovalé i zdevastované verze a něco mezi tím. Snad i ve více variantách. Dávám sem dva screeny, na kterých je vidět postup. Objekty se dnes už nedají nafotit, tak si to podobně jako u teplického skladu modeluju od začátku v 3ds. Objekt na screenech poslouží pro render a následné textury, teprve potom budu dělat model pro hru.
V létě jsem začal pracovat na projektu jisté zatím nejmenované tratě z minulosti. Aktuálně dávám dohromady objekty, které použiji. V tuto chvíli jsou to sklady, vodárny apod. Rád bych dal dohromady textury pro zachovalé i zdevastované verze a něco mezi tím. Snad i ve více variantách. Dávám sem dva screeny, na kterých je vidět postup. Objekty se dnes už nedají nafotit, tak si to podobně jako u teplického skladu modeluju od začátku v 3ds. Objekt na screenech poslouží pro render a následné textury, teprve potom budu dělat model pro hru.
Re: Josef72 - dílna
Dik neni treba ja modelovat neumimJosef72 píše:KaMat nějak jsem na tebe zapomněl. Není čas, můžu zaslat model a upravíš si to sám.
Re: Josef72 - dílna
Já snad budu zase muset něco přestavět abych mě to skladiště kam umístitJosef72 píše:První export do hry.
//Jurajs: Odstranil jsem citované obrázky
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Když jsem dnes přidával v Asset editoru světlo k objektu, uvědomil jsem si, že levnější světlo ( menší nároky nároky na výkon ), které nevykresluje stín, působí u těchto objektů dost hloupě, protože tam, kde by měla být největší tma ( pod postranní rampou ), je naopak největší světlo. Tak jsem vyzkoušel ve hře přidat světlo i s vykreslováním stínu a k mému překvapení se to nijak neprojevilo na výkon, resp. na fps. V předchozí verzi stačilo přidat do prázdné mapy podobné světlo a hned šlo "fps" dolů.
Nechám tedy tyto objekty bez osvětlení a každý si to v editoru upraví podle sebe. Bylo by zbytečné tam dávat toto "dražší" osvětlení natvrdo. Ne každý má silný stroj, navíc bude stačit takto osvětlit jen tu stranu, která je natočena ke kolejím. Ilustrační snímek :
A starší verze skladu ( celkově druhá )
Nechám tedy tyto objekty bez osvětlení a každý si to v editoru upraví podle sebe. Bylo by zbytečné tam dávat toto "dražší" osvětlení natvrdo. Ne každý má silný stroj, navíc bude stačit takto osvětlit jen tu stranu, která je natočena ke kolejím. Ilustrační snímek :
A starší verze skladu ( celkově druhá )
Re: Josef72 - dílna
Nádhera. Už přemýšlím, kam s ním.
Jen k těm světlům. Jelikož je to alfa, pokaždé je to zátěž. Já musím konstatovat, že u mě v trati a na mém PC je pokles fps ve stanicích a zastávkách v noci docela znatelný.
Tak s těmi světly opatrně... Docela bych uvítal i update toho velkého skladu, svítí jak ufo ze všech stran . Tedy ne že bych si to neuměl vypnout
Jen k těm světlům. Jelikož je to alfa, pokaždé je to zátěž. Já musím konstatovat, že u mě v trati a na mém PC je pokles fps ve stanicích a zastávkách v noci docela znatelný.
Tak s těmi světly opatrně... Docela bych uvítal i update toho velkého skladu, svítí jak ufo ze všech stran . Tedy ne že bych si to neuměl vypnout
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Jedině ta světla dát pryč a nechat, at" si to každej osvítí v editoru. Ale osvětlení bez vykreslování stínů mi nikdy žádnej problém nedělalo, je to i manuálu od Dereka na UK trainsim. Lze ho použít prakticky kdekoliv bez znatelnéhoi poklesu fps, u světel se stíny naopak velmi opatrně ( po vydání RW 3 ).
Re: Josef72 - dílna
Tak to u mně vždy a vyzkoušeno už na třech PC . Ten manuál od Dereka znám. Svého času i v zahraničních fórech bylo probíráno hraní jednoho scénáře v addonu Horseshoe Curve, kde je večerní posun ve stanici. A dost uživatelů si stěžovalo, že ten scénář doslova proskákalo. Já nemluvím o deseti světlech ale o stanici , kde je třeba 50 - 70 světel. A to v mém případě na Testovací trati ve stanici Roztoky určité mám. Normálně při nastavení na max fps cca 30 a v noci tak 22 ....
Určitě to je o výkonu PC, ale zase to je věc, která nejde ovlivnit v nastavení. Samozdřejmě vše co píšu, se vztahuje na světla bez stínování .
Určitě to je o výkonu PC, ale zase to je věc, která nejde ovlivnit v nastavení. Samozdřejmě vše co píšu, se vztahuje na světla bez stínování .
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Zdravím,
provedl jsem dnes dopoledne ještě aktualizaci předchozího objektu ( Zeleznicni sklad_1A ), na který upozorňoval Roman v jiném vlákně. Snížil jsem počet polygonů v nočním módu, snížil jsem nastavení LODů, které bylo zbytečně veliké a provedl drobné úpravy na textuře. Zároveň jsem vytvořil i druhou verzi skladu, která nemá napevno nastavené osvětlení ( je kompletně bez osvětlení ), což ale může mít pozitivní vliv na fps ( nejsem si ale jist ). Každopádně je možné u této verze vložit světlo jen tam, kde to vyžadujete. Lze tak také dosáhnout nepravidelnosti, která asi vypadá ve hře víc realisticky.
provedl jsem dnes dopoledne ještě aktualizaci předchozího objektu ( Zeleznicni sklad_1A ), na který upozorňoval Roman v jiném vlákně. Snížil jsem počet polygonů v nočním módu, snížil jsem nastavení LODů, které bylo zbytečně veliké a provedl drobné úpravy na textuře. Zároveň jsem vytvořil i druhou verzi skladu, která nemá napevno nastavené osvětlení ( je kompletně bez osvětlení ), což ale může mít pozitivní vliv na fps ( nejsem si ale jist ). Každopádně je možné u této verze vložit světlo jen tam, kde to vyžadujete. Lze tak také dosáhnout nepravidelnosti, která asi vypadá ve hře víc realisticky.
Re: Josef72 - dílna
To nepůjde, u stavební firmy jsem dal výpověď . Teď pracuju u Elektrizace železnicMichal píše:To se nedá nic dělat. Budeš muset protáhnout trať. Ty sklady jsou opravdu nádherné.Roman píše:Sklady jsou parádní. Škoda,že je nemám všechny kam naskládat
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Měl bych dotaz. Zkoušel někdo někdy vytvořit pro RW objekt "Decal" ? Nemůžu nikde najít vzor, podle kterého bych pochopil postup.
Neví někdo, jestli stačí vytvořit objekt z blueprintu "Decal" ? Bohužel se mi nikdy nepodařilo přiřadit texturu. Nebo je potřeba vytvořit i objekt v 3ds a k němu vytvořit blueprint ? Shader "decal" existuje. Zkoušel jsem obojí, ale bez úspěchu.
Případně, jaký formát má textura pro Decal ( třeba u RWDecal ?)
Neví někdo, jestli stačí vytvořit objekt z blueprintu "Decal" ? Bohužel se mi nikdy nepodařilo přiřadit texturu. Nebo je potřeba vytvořit i objekt v 3ds a k němu vytvořit blueprint ? Shader "decal" existuje. Zkoušel jsem obojí, ale bez úspěchu.
Případně, jaký formát má textura pro Decal ( třeba u RWDecal ?)
Re: Josef72 - dílna
Jako tradičně parádní práce . Nechystáš také depo nebo remízu ? Nějaké by se mi hodilo