tak znova aa od lesa
1) zábrzdná vzdálenost: pokud cestové NENÍ na zábrzdnou vzdálenost, chová se to správně
2) uvědomte si "rozdělení" návěstidla: spodní "část" návěstí rychlost v obvodu návěstidla, horní znak je potom předvěstí návěstidla příštího.
Tedy situace:
- opakuji - cestové je cestové a NENÍ na zábrzdnou vzdálenost)
- do odbočky jedeme 40 (možno zaměnit za libovolné jiné omezení z traťové rychlosti)
platí že bude svítit postupně tyto znaky (zapsáno rychlost+předvěst):
předvěst Př1L očekávej40
vjezd 1L 40 + výstraha (brzdíme na zábrzdnou, tedy k odjezdovému náv L4)
cestové Lc2 40 (nesmíme zrychlovat nad omezení dané dříve!) + opakovaná výstraha (na zkrácenou záb.vzd.)
odjezdové L4 stůj
Předvěstit stůj je možno NEJMÉNĚ na zábrzdnou vzdálenost, což vylučuje abychom výstrahu poprvé viděli na cestovém návěstidle. Musí být podle tohoto pravidla již na vjezdu.
Pokud chce někdo něco namítat, je možný třeba taky tento scénář, který pracuje s rozdílnou zábrzdnou vzdáleností pro různé rychlosti (viz předpisy ČSD / ČD).
Pokud bude rychlost mezi vjezdem a cestovým VŽDY 40, a odjezd je od cestového na více než 400m (zábrzdná vzdálenost pro 40km/h), třeba v dlouhé nákladní skupině, kde koleje jsou 600m a více, tak můžeme návěstit:
předvěst Př1L očekávej40
vjezd 1L 40 + očekávej 40 (rychlost mezi 1L a Lc2 se nesmí zvýšit)
cestové Lc2 40 (nesmíme zrychlovat nad omezení dané dříve!) + výstraha (na správnou záb.vzd.!!!)
odjezdové L4 stůj
Tolik co znám já z těch starých předpisů. Asi nemá smysl polemizovat, že se dnes (díky dynamice jízdy osobních souprav a častějšímu použití štíhlých vyhybek) snad dá signalizovat sekvence 40 - 60 - stůj, ale vím že se vedla polemika právě kolem toho zvyšování rychlosti proti výstraze.
howgh, Drew
))